Vertaistuki

Täältä löydät itsellesi sopivan tavan osallistua, tavata yhdistyksen jäseniä ja saada vertaistukea. Jos olet kiinnostunut osallistumaan aktiivisemmin yhdistyksen toimintaan, esimerkiksi

• järjestämällä alueellisia tapaamisia,
  • toimimalla vertaistukijana tai
  • kokemustoimijana

lähetä viesti yhdistykselle. Vapaaehtoisena toimiminen on monella tavalla elämää rikastuttava harrastus.

Tukea sähköpostilla ja soittamalla

Sairaus tai sen epäily tuo mieleen monenlaisia kysymyksiä. Älä jää yksin ajatustesi kanssa. Yhdistyksen vertaistukijat ovat Neuroliiton kouluttamia. He ovat keskustelukumppaneita, jotka omien kokemustensa perusteella kuuntelevat, myötäelävät ja kannustavat jaksamaan haastavassa elämäntilanteessa. Vertaistukijan kanssa voit keskustella luottamuksellisesti ja nimettömästi joko puhelimessa tai sähköpostitse.

Vertaistapahtumat ja -tapaamiset

Muiden mitopotilaiden tapaamisesta saa voimaa! Mitokondrioyhdistys järjestää vuosittain alueellisia ja valtakunnallisia tapahtumia, joissa jaetaan sekä tietoa, että vertaistukea. Tulevista tapahtumista tiedotetaan yhdistyksen nettisivujen lisäksi Facebook-sivulla ja Instagram-tilillä sekä jäsenille lähetettävillä sähköposteilla.

Muista myös Neuroliiton järjestämät tapahtumat!

Yhteisöllisyyttä somessa

Vierailut ja luennot

Yhdistyksen omat kokemustoimijat tekevät vierailuja oppilaitoksiin ja tapahtumiin sekä vastaavat median haastattelupyyntöihin. Tavoitat kokemustoimijat yhdistyksen sähköpostin kautta.